Virkemidler
Det virker når du viser du oprigtigt er interesseret i, at skabe værdi for dine kunder.
Det nytter også du arbejder med at skabe engagement. Af en simpel årsag.
Engagerede kunder er mere tilbøjelige til at handle.
Præcis det du ønsker.
Det er via engagement din kunderelation starter.
Der er 5 relevante årsager til hvorfor det giver pote, at du arbejder på at øge dine kunders engagement.
Når du arbejder med dine kunders engagement, så får du nogle ekstra fordele når du gør det godt.
Her får du 5 eksempler på, hvad du kan opnå:
Mund-til-mund-reklame: Engagerede kunder er mere tilbøjelige til at dele deres positive oplevelser med dit firma med andre. Det kan være gennem delinger på sociale medier, anbefalinger til venner og familie. Fordi kunderne føler de er en del af et fællesskab.
Forbedret kundeloyalitet: Med belønningsprogrammer, kundeklubber eller andre former der giver fordele til dine kunder øges dine kunders engagement.
Øget konverteringsrate: Det kan være via personligt tilpassede tilbud, der får kunderne til at føle sig specielle og værdsatte.
Forbedret SEO: Dine kommentarer, delinger og andre former for kundeengagement viser søgemaskinerne, at dit indhold er relevant og værdifuldt for dine kunder.
Kundetilfredshed: Gør det nemt at være kunde hos dig. Fx via telefonservices, e-mail-support eller andre former der er relevant for netop dit firma og dine kunder. Det skal være nemt for dine kunder at få svar på deres spørgsmål og løse eventuelle problemer.