Brugeroplevelsen
Dine kunders brugeroplevelse er fra A-Z.
Og du er guiden, der skal vide hvem de er, hvad de har behov for og hvad de ønsker.
Nemt ikke? Slet ikke.
Men du kommer langt ved at kende de områder, der skaber den gode oplevelse. Og kende til den type dine kunder er.
- Profit
- Kundetilfredshed
- Brugeroplevelsen
Brugeroplevelsen er direkte. Det er fra mennesker, til mennesker
Husker du at segmentere?
Halvdelen af alt markedsføring er spildt - men hvilken?
Det er en let omskrivning af John Wanamakers berømte citat.
Du genkender det sikkert også selv. Noget af markedsføringsindsatsen virker og noget gør ikke - og sidstnævnte kan desværre ses på bundlinjen.
Forklaringen kan ligge i manglende segmentering.
Fremfor marketing for masserne bør dit fokus i stedet være på dem, der reelt ville blev gladest for produktet.
Og at du lærer, hvordan de foretrækker markedsføringen og brugeroplevelsen.
Løsningen er at udvælge og fokusere på én homogen målgruppe, og sørge for at denne knytter stærke følelser til produktet, virksomheden, brandet eller dig.
Dit arbejde med kundetyper minimerer risikoen for, at din markedsføringsindsats er forkert, og sætter retningen for din brugeroplevelse.
Der er mere at lære i Konsekvent kvalitet, Kend dine kundetyper af Sanne Dollerup og i Marketing.