Log Ind Skab din succes konto ikon
Start din vækst

NZhero1920x1080

    3 min read

    Kender du de 3 faktorer, der styrer din vækst?

    Hvor længe skal du agere bank, og hvor meget kan du egentlig bruge på marketing?

    2 ret væsentlige spørgsmål. Men hvor finder du svaret henne?

    Der findes jo mange nøgletal. I dit regnskab, til dit salg, marketing etc.

    Der er ingen grund til at gøre det komplekst.

    For der er 3 nøgletal, der let giver dig et let overblik over, hvor profitabel vej dit firma er på.

    De 3 er:

    01--RGB Hvad koster en ny kunde (Din CAC)?

    02--RGB Hvad er din profit af en kunde over tid (Din LtP)?

    03--RGB Hvad er cash-flowet omkring en ny kunde?

    De 3 tal bør derfor have din store opmærksomhed.

    Se dem som dit maskinrum for vækst.

    For:

    • Jo billigere du kan få en ny kunde
    • Jo mere du kan tjene på dine kunder
    • Jo mere profitabel er du
    • Og jo hurtigere der er profit, jo bedre cash-flow

    Vækstmotor-Tjener-du-penge

    Lad os dykke ned i detaljerne:

    01--RGB Prisen for en ny kunde kaldes også CAC - Customer Acquisition Cost.

    CAC er:
    • Lad os sige du bruger 1.000kr på marketing
    • Det giver dig 10 nye kunder
    • Så koster det dig 100kr, at få en ny kunde

    Ergo

    • Jo bedre din marketing fungerer
    • Og jo bedre dine salgssystemer er sat op
    • Jo lavere CAC

    Det var prisen for en ny kunde. Nu er det profitten på kunden.

    02--RGB Værdien af en ny kunde er din LTP - Life Time Profit.

    Profitten du skal se på, er din nettoavance før marketing.

    Det jo din profit du lever af. Ikke din omsætning.

    Eksempel - LtP er:
    • Du sælger for i alt 1000kr.
    • Varen(e) kostede dig 400kr, faste omkostninger er 200kr og løn er 100kr.
    • Din nettoavance er 300kr.

    Dvs. Din omsætning efter direkte omkostninger såsom vareforbrug og løn.

    Det er nu det bliver interessant.

    03--RGB Du skal jo kunne finansiere din CAC indtil avancen er hjemme.

    For:

    • Hvis det koster dig 100kr, at få en ny kunde
    • Og du over tid tjener de nævnte 300kr på en kunde
    • Hvornår har du så break-even?
    • Er de 100kr dækket ind efter 1 måned?
    • Efter 3 måneder?

    Spørgsmålet er, hvor længe skal du agere bank? 

    • Jo kortere tid, jo mere vækst har du råd til
    • Jo kortere tid, jo mere urørlig bliver du

    I grafikken foroven var det i måned 4.

    Hvordan kan du så arbejde med de 3 nøgletal?

    Det er det Skab din succes bl.a. handler om.

    Her får du ekspertviden og konkrete værktøjer, så du kan optimere din forretning.

    Du lærer om de 5 emner, der er relevant for alle firmaer, også dit. Det er:

    Profit, Produkt, Marketing, Salg og Ledelse.

    For det hele hænger sammen.

    Her får du overblikket, så du hurtigere kan komme i gang med Skab din succes:

    kompas---profit-1  Profit er bl.a. Profittens naturlove, så du bedre opnår medvind på dit marked.

    Der er artiklen Bliv bedre, så du vækster med omtanke. Der er Sanne Dallerups Kend dine kundetyper, så du bliver en elsket leverandør.

    Der er 3 eksperter, der hjælper dig til at skabe den gode Købsoplevelse.

    Og Medarbejdertilfredsheden, den der skaber den gode købsoplevelse. Der lærer du, at få matchet de rette talenter med de rette opgaver.


    kompas---produkt  Produkt er bl.a. Din kundes succes, hvor du kan arbejde målrettet på forståelsen af dine kunder.

    I Skab det rigtige produkt får du indtænkt marketing og salg fra starten af.

    Annemette Staal fortæller dig om adfærdsdesign, så du lettere kan påvirke dine kunder.

    Så er der hele din lagerstyring, og din tid der kan optimeres med Lean.

    Rette pris hjælper Flemming Eiberg dig med, og patentet gør Steffen Skaaning dig klogere på.


    kompas---marketing  Marketing er alt fra en kundes synspunkt.

    I Skab relationen lærer du om de 3 ben al marketing hviler på.

    Du får bl.a. i emnet produktion et helt videokursus af Thomas Martinsen, og Connie Madsen lærer dig om grafik.

    I Konverter, i Kanaler og i Virkemidler kan du dykke ned i alt fra SEO, Sociale medier, Data, E-mail marketing, Copywriting og Gamification.

    Det hele handler jo om, hvordan du får prisen på en ny kunde ned. Og øge din værdi af en kunde.

    kompas---salg  I Salg er du guiden, og i Salget ABC kan du lære om De 3 trin i salg og om Købstræning.

    Det handler også om din Eksekvering, fx via de rette salgskanaler.

    Og din Salgstræning, den står Søren Lindhardt for.


    kompas---ledelse  I Ledelse komme Dit initiativ på banen.
    For uden initiativ sker der jo ikke så meget.

    Det lærer du mere om i Ledelse der skaber succes.

    Det handler også om dig.

    Om Dit vigtigste mål. Om din Energi og din Tid. For, Hvad skal det blive til? Og Hvordan beholder du din balance?

    I Din omverden lærer du om Motivation og Lederskab.

    Eksperterne Ditte Lindqvist, Kristine Karlshøj, Bonnie Doktor, Lykke Marianna og Jens Christian Larsen guider dig, så du får et solidt fundament for din ledelse.

    Alle de 5 emner er relevant for dig som selvstændig 

    Skab din succes er skabt for, at du kan få realiseret din ide. At du ikke skal rende panden mod muren, men bedre kunne forstå hvad opgaven egentlig er.

    Det er jo ikke din gode ide der gør det. Det er din implementering.

    Og den får du hjælp til lige her.